Wychowujemy, wspomagamy i uczymy
przyszłe pokolenia

Oddział I

Nauczyciele pracujący w grupie:

Anna Lisicka
Zuzanna Banaszek
Katarzyna Wojnarowicz

8.15 - 15:45Realizacja podstawy programowej wychowania przedszkolnego
8.15 - 8 .20Zabawy swobodne, zabawy w zespołach (gry, układanki, działania konstrukcyjne), praca indywidualna lub w zespołach wspierająca rozwój dziecka, zabawy integrujące grupę
8.20 - 8.30Działania porządkowe, zabawy ruchowe, przygotowanie do śniadania
8.30 - 9.00Śniadanie
9.00 - 9.30Czynności higieniczne, zabawa swobodna
9.30 - 9.50Zajęcia dydaktyczne organizowane przez nauczycielkę – realizacja podstawy programowej wychowania przedszkolnego na podstawie planów miesięcznych
9.50 - 10.00przygotowanie do wyjścia do ogrodu
10.15 - 11.20Pobyt na powietrzu, zabawy swobodne, spacery, obserwowanie, odkrywanie, eksperymentowanie, badanie zjawisk przyrody
11.20 - 11.30W szatni rozbieranie się, czynności higieniczne przed posiłkiem
11.30 - 11.45Zupa obiadowa
12.00 - 13.20Odpoczynek, relaks przy muzyce
13.20 - 13.30Przygotowanie do obiadu
13.30 - 13.50Obiad – II danie
13.50 - 14.25Zajęcia dodatkowe z instruktorami, zabawy swobodne, praca indywidualna lub w zespołach
14.25 - 14.35Zabawy ruchowe, przygotowanie do posiłku
14.30 - 14.45Podwieczorek
15.00 - 15:45Zabawy swobodne według zainteresowań dzieci, zabawy w zespołach (gry, układanki, działania konstrukcyjne), praca indywidualna lub w zespołach wspierająca rozwój dziecka

 TEMATY KOMPLEKSOWE DO REALIZACJI PRACY WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNEJ

CZERWIEC

Tematy kompleksowe:

  1. Zdrowie i sport
  2. Lato dookoła nas

MAJ- praca zdalna

KWIECIEŃ

Od 19 IV realizacja projektu edukacyjnego ,,Książka”

MARZEC

W ŚWIECIE KSZTAŁTÓW I KOLORÓW

  1. „W poszukiwaniu Serca”. opowieść ruchowa inspirowana skojarzeniami dzieci z pojęciem- Miłości z użyciem emotikonów  obrazkowych
  2. „Kolejka” opowiadanie R. Piątkowskiej, rozmowa kierowana na temat treści utworu
  3. „Podskocz, klaśnij, zakręć się ”, „Kółko i krzyżyk” – zajęcia z el. kodowania; oparte na ruchu kierowanym poleceniem
  4. Nauka piosenki „Kolorowe kredki”
  5. „Koła, trójkąty i prostokąty” –wiersz M. Strzałkowskiej zabawy z papierowymi figurami
  6. „Dzień Psa”- „Pary nie do pary” Zabawy z okazji Dnia Psa
  7. „Przeciwieństwa się przyciągają” – zabawy z obrazkami dydaktycznymi
  8. „Gram w zielone gram..”, „Czarodziejski kapelusz” – zabawy ruchowe  z emblematami kolorów i kulą świetlną
  9. „Kolorowy talerz”   zabawy sensoryczne z mlekiem, mąką ziemniaczaną i żelkami  wokół tematu
  10.  Prace plastyczne: „Figuraki ” praca wykonana z figur geometrycznych „ Motyle i stwory” praca z farbą

CO SŁYCHAĆ PANI WIOSNO ?

  1. „Dzień Dobry witam Was” zabawy integrujące w kole
  2. „Gdzie schowała się wiosna?” zabawy badawcze w ogrodzie
  3. „Dzień wiosny” –Zajęcia zorganizowane z okazji 1-go Dnia Wiosny
  4. „Wiosna” nauka piosenki
  5. „Kle, kle..” zabawy naśladowcze połączone z nauką wiersza
  6. „Kolory Pani wiosny” zabawy utrwalające poznane kolory
  7. „Wiosenne kwiaty” zabawy dydaktyczne, poznanie nazw kwiatów
  8. „Wiosenny ogródek ” – założenie mini ogródka na parapecie
  9. „Co z tego wyrośnie?” burza mózgów na temat własnych przygotowań i pielęgnacji roślin, prowadzenie zapisów obserwacji.
  10. „Odpoczynek na polanie”, zabawy relaksacyjno-wyciszające
  11. Prace plastyczne: „Przebiśniegi ”- origami z rysowaniem, „Wiosenne drzewa” technika łączona

KSZTAŁTOWANIE POJĘĆ MATEMATYCZNYCH:

  1. Pojęcia: „Figury ” – odszukiwanie w otoczeniu,  układanie i nazywanie, zabawek i podstawowych figur geometrycznych, uważne słuchanie poleceń nauczyciela.
  2. Pojęcia: „Kolory” odszukiwanie w otoczeniu i nazywanie, podstawowych kolorów, uważne słuchanie poleceń nauczyciela.
  3. Pojęcia „Symetrii” Tworzymy własne kolory, mieszanie kolorów, rozwijanie wyobraźni  podczas zabawy z farbami.
  4. Obrazki z Origami koło i kwadrat- Rozwijanie orientacji na kartce papieru.

LUTY

BAL W NASZYM PRZEDSZKOLU

  1.  Zabawa teatralna z kukiełkami na podstawie wiersza: „Karnawał” Z. Dmitroca
  2. Zabawy integracyjne w Sali.(Zabawy z gazetami, balonami, krepiną).
  3. Oglądanie bajki cd „Kopciuszek”
  4. Zabawy taneczno-ruchowe: „Rączki klaszczą”, „Koty, Lwy i tygrysy”.
  5. „Karnawałowe granie”-Zabawy muzyczne  z instrumentami perkusyjnymi.
  6. „Bal nad Bale” zabawa dydaktyczna z obrazkami.
  7. Zagadki karnawałowe
  8. Bal karnawałowy przygotowany przez nauczycielki  i wodzireja.
  9. Działania plastyczne: Maski karnawałowe, Balonowe buźki

DAWNO TEMU, KIEDY ŻYŁY DINOZAURY

  1. „Opowieść ruchowa „W krainie dinozaurów”.
  2. W dawnych czasach…-zabawy pantomimiczne na podstawie tekstu literackiego: „Prehistoryczny las”.
  3. Stworzenie kącika zabawek-dinozaurów.
  4. Co wiemy o dinozaurach?-mapa pojęć
  5. „Co ukryło się w kamieniach?”-zabawy z kamieniami.
  6. Zabawy badawcze z woda i mąką, węglem
  7. „Spotkanie z dinozaurami” zabawa dydaktyczna.  Układanie puzzli z dinozaurami. Budowanie dinozaura z klocków.
  8. Działania plastyczne: Zabawy z gipsem, Obrazki węglem malowane.

KSZTAŁTOWANIE POJĘĆ MATEMATYCZNYCH:

  1. Tworzymy pary: Tworzenie par w trakcie zabawy ruchowej; Dobieranie obrazków w pary.
  2. Kształtowanie pojęcia liczby jeden w aspekcie kardynalnym.
  3. Klasyfikacja przedmiotów ze względu na jedną cechę-kształt lub kolor.
  4. Orientacja w schemacie ciała:  Zabawy rozwijające poczucie własnego ciała.

STYCZEŃ

PRZYSZŁA ZIMA….

  1. „Zimowa podróż ”Opowieść ruchowa na podstawie skojarzeń dzieci z pojęciem „Zima”.
  2. „Poszukiwania Zimy” Burza mózgów, ustalenie gdzie ukrywa się zima, jak jej nie ma za oknem?” https://tiny.pl/7rlt1 projekcja filmu: Abc Zabawa
  3. Obserwacje przyrodnicze w ogrodzie: zwracanie uwagi na wygląd drzew, zachowanie ptaków, dokarmianie ptaków w okresie zimowym.
  4. „Tańczące śnieżynki ” improwizacja ruchowo-oddechowa z modułem śnieżynki do muzyki klasycznej.
  5. „Tupu tup po śniegu” nauka piosenki i zabawy sensoryczne ze sztucznym śniegiem wokół tematu.
  6. „Zimowe granie” zabawy muzyczne z instrumentami.
  7. „W pudełku Pani Zimy… Pogoda” – zabawa dydaktyczna, wybieranie obrazków przedstawiających zimową pogodę.
  8. Nauka wierszyka: „Pędzi Zima”.
  9. „Czy każdy ptaszek ma swój dom?” Poznanie gatunków ptaków, które można spotkać zimą w ogrodzie.
  10. „Karmik dla ptaszka” Działania twórcze z butelkami plastikowymi. K 7,8
  11. Działania plastyczne: Zimowy krajobraz-malowanie farbą za pomocą sznurka i wałeczka, Paki-wyklejanka z kolorowego papieru.

DZIEŃ BABCI I DZIADKA

  1. „Babcia i Dziadek” rozmowa na temat fotografii rodzinnych, nazywanie członków rodziny, ustalanie stopnia pokrewieństwa.
  2. „Moja rodzina” zabawa naśladowcza z umieszczeniem członków rodziny w odpowiednich miejscach na schemacie drzewa genealogicznego.
  3. „Moja babcia i mój dziadek” – zajęcia muzyczne, nauka piosenki „Riki tan”.
  4. „Robimy miny” – zabawa naśladowcza, pokazywanie stanów emocjonalnych za pomocą mimiki.
  5. Zabawy rytmiczno-ruchowe do piosenek: Kiedy babcia była mała: „Uli, Uli Janko, Wieziemy kogucika”.
  6. „Zabawy sprawnościowe z kółkami gimnastycznymi, liną i patykami: Kiedy dziadek był małym chłopcem: „Ringo, patyk i kijek”, „Przeciąganie liny”.
  7. Mój dziadek /babcia jest…” – zabawa językowa, kończenie zdań rozpoczętych przez nauczyciela, np.: Mój dziadek/babcia jest…, Mój dziadek/babcia lubi…, Ja z moim dziadkiem/babcią…
  8. Prezentacja przygotowanego repertuaru w formie online.
  9. Działania twórcze: Upominek dla dziadków, Kwiatki dla mojej babci, technika łączona

KSZTAŁTOWANIE POJĘĆ MATEMATYCZNYCH:

  1. Pojęcia figury geometryczne: „Królestwo Pani Zimy” – grupowa zabawa konstrukcyjna, układanie zamku z dużych figur geometrycznych wyciętych z białego papieru.
  2. Rytmy: „Zimowe rytmy” – układanie rytmów 3 elementowych  z obrazków zimowych.
  3. Kodowanie-układanie kubeczków według podanego wzoru.
  4. Orientacja na kartce papieru: Upominek dla Babci i Dziadka.-działania twórcze.

GRUDZIEŃ

PRZYGOTOWANIA ŚWIĄTECZNE

  1. “Święta Franklina” – obejrzenie bajki przedstawiającej przygotowania świąteczne oraz zwyczaje bożonarodzeniowe.
  2. “Co wam się kojarzy ze świętami Bożego Narodzenia?” – stworzenie mapy myśli
  3. “Jaka jest ta kartka?”- zabawa słownikowa, rozmowa kierowana z dziećmi
  4. „Zimowa opowieść” -zabawa pantomimiczna z rekwizytem „Świąteczna magia”
  5. “List do świętego Mikołaja” – zrobienie listu przez dzieci w formie graficznej.
  6. “Ciepłe ubrania” – zabawa dydaktyczna. Spacer po przedszkolnym ogrodzie.
  7. “Gwiazdka”. Nauka wierszyka. Naśladowanie gestów pokazywanych przez nauczycielkę podczas wypowiadania treści wierszyka.
  8. Prace plastyczne: “Gwiazdki cukrowe” – praca z wykorzystaniem cukru, “Aniołek” – wyklejanka

POLSKIE ZWYCZAJE I TRADYCJE BOŻONARODZENIOWE

  1. Dekorowanie sali świątecznymi ozdobami, zgodnie z propozycjami dzieci i wspólnymi ustaleniami, wspólne ubieranie choinki.
  2. Słuchanie polskich kolęd: “Oj maluśki, maluśki”, “Bóg się rodzi”, “Lulajże Jezuniu”, “Gdy śliczna Panna”
  3. Wykorzystanie grzechotek i dzwoneczków do wystukiwania rytmu przy piosence “Zima, zima, zima, pada, pada śnieg” oraz “Jingle Bells”
  4. Opowieść ruchowa: „Szukamy śladów Mikołaja”
  5. Nauka krótkich wierszy o tematyce świątecznej i kolędy “Przybieżeli do Betlejem”.
  6. Słuchanie opowiadania „Wigilijna noc” -wypowiedzi nt refleksji dzieci związanych ze świątecznymi tradycjami.
  7. “Przy wigilijnym stole”- zabawa dydaktyczna.
  8. Działania plastyczne: “Zabawa z kółkami” – metoda origami, “Betlejemska gwiazda – praca z wykorzystaniem pasteli
  9. Pieczenie pierniczków i ozdabianie.
  10. Przybycie tajemniczego gościa, rozmowa z Mikołajem, zaprezentowanie przygotowanej piosenki. Wręczanie upominków przez Mikołaja

POJĘCIA MATEMATYCZNE

  1. Klasyfikacja: dokonywanie klasyfikacji przedmiotów według wielkości, kolorów, rodzajów.
  2. Przeciwieństwa: łączenie przeciwstawnych pojęć tj. duży- mały, wysoki- niski, szeroki- cienki.
  3. Przeliczanie: przeliczanie w dostępnym dla siebie zakresie.
  4. Orientacja przestrzenna: orientowanie się w schemacie własnego ciała.

LISTOPAD

OKOLICA, W KTÓREJ MIESZKAM

  1. „Moja okolica” stworzenie tablicy ze zdjęć charakterystycznych miejsc najbliższej okolicy przedszkola”.
  2. „Wirtualny spacer po starym mieście” oglądanie filmu: www.warszawa.wkraj.pl
  3. „Moja droga do przedszkola” – zajęcia muzyczne; nauka piosenki „Droga do przedszkola”.
  4. „Gdzie mieszkamy?” – rozmowa o najbliższej okolicy, wypowiedzi na temat tego, co dzieci widziały na filmie. Oraz co widzą idąc do Przedszkola. Wymienianie nazwy miasta w której znajduje się przedszkole.
  5. Legenda o Warszawie- Poznanie legendy o Warsie i  Sawie-zabawy w teatrzyk pacynkowy.
  6. „Biało-czerwona” – rozmowa na tematy bliskie dzieciom (flaga państwowa i biało-czerwone barwy na fladze, budynkach, meczach, w przedszkolu), wykonanie flag.
  7. „Orzeł ląduje” – zabawy ruchowe z elementem dydaktyki i mapą Polski.
  8. „Dzień Niepodległości w Przedszkolu” realizacja zabaw dydaktycznych wokół tematu.
  9. Prace plastyczne: „Orzeł” praca wykonana farbami, „ Flagi” papieroplastyka

KAŻDY MA SWÓJ DOM

  1. „Budujemy domy” opowieść ruchowa
  2. „Budujemy mosty”, „Adam 7 synów miał”  zabawy muzyczno ruchowe przy piosence”.
  3. „Mój dom” –oglądanie zdjęć  różnych domów (blok, dom jednorodzinny, wieżowiec, dom wielorodzinny), nazywanie swoich domów.
  4. „W moim domu jem dobre śniadanie” Dzień Zdrowego Śniadania w Przedszkolu.
  5. „Do snu” – zabawy przy muzyce z wykorzystaniem misiów, taniec swobodny do skocznej muzyki, usypianie misiów przy spokojnej muzyce.
  6. „Gdzie miś ma dom?” zabawy dydaktyczne, odchodzenie Dnia Misia w Przedszkolu.
  7. „Worek z zabawkami” – zagadki sensoryczne, próba rozpoznawania zabawek po dotyku, przyporządkowywanie zabawek do odpowiednich kategorii domków: lalki – kącik z lalkami, samochody – kącik samochodowy – klocki.
  8. Prace plastyczne: Malowanie na temat dowolny, „Misie” Origami z rysowaniem

KSZTAŁTOWANIE POJĘĆ MATEMATYCZNYCH:

  1. Pojęcia: „Podobne czy takie same” – odszukiwanie w otoczeniu,  układanie i nazywanie takich samych obrazków, zabawek i figur geometrycznych, uważne słuchanie poleceń nauczyciela.
  2. Tworzymy własne puzzle: Składanie pociętych i uprzednio wcześniej pokolorowanych obrazków w całość.
  3. Rysujemy misia- Rozwijanie orientacji na kartce papieru.
  4. Zabawy konstrukcyjne „Budujemy dom” –z wykorzystaniem klocków lego, budowanie pod dyktando, np. zbuduj dom z 5 klocków; zbuduj dom z czerwonych i zielonych klocków.

PAŹDZIERNIK

KOLORY PANI JESIENI

  1. „Jesienny kącik”, zorganizowanie Kącika jesiennego w Sali.
  2. „Poszukiwania Jesieni w naszym ogrodzie” obserwacje przyrodnicze zwracanie uwagi na wygląd drzew
  3. „Tańczące listki” improwizacja ruchowa do muzyki
  4. „Kolorowe listki” nauka piosenki i zabawy naśladowcze z modułami liści
  5. „Jesienne listki” Nauka rymowanki paluszkowej
  6. „Liść czy listek?” zabawy z materiałem przyrodniczym, układanie kompozycji  według własnego pomysłu, nazywanie swoich wytworów.
  7. „Dzień jesiennego Drzewa w Przedszkolu”. Udział w uroczystości przedszkolnej, wspólne działania w ogrodzie.
  8. Działania plastyczne: Jesienne listki-stemple farbami,  Jesienne drzewa – lampiony z kubeczków.

JESIEŃ W SADZIE I W OGRODZIE

  1. „Czy marchewka jest okrągła?”-Magiczne pudełko, rozpoznawanie warzyw i owoców za pomocą dotyku.
  2. „Zrywamy owoce w sadzie” opowieść ruchowa
  3. „Małe czerwone jabłuszko”- nauka piosenki
  4. Zabawy rytmiczno-ruchowe do piosenek „Gorącą cebulka”, „Na marchewki urodziny”
  5. „W naszym ogrodzie -Fasolka tu, fasolka tam” zabawy manipulacyjne.
  6. „Zgadnij co zniknęło?” zabawy dydaktyczne z kartonikami, napisem SAD i OGRÓD, obrazkami warzyw i owoców  oraz  materiałem przyrodniczym
  7. „Zdrowy jak ryba” zabawy z rymowanką
  8. Zajęcia kulinarne z dietetykiem.
  9. Działania plastyczne- lepienie z plasteliny owoców.

KSZTAŁTOWANIE POJĘĆ MATEMATYCZNYCH:

  1. Pojęcia miary-„duże –małe” zabawy z klockami lego budowanie drzew.
  2. Kodowanie-Układanie według wzoru: „Kasztankowy kod” zabawy z materiałem przyrodniczym.
  3. Liczenie: liczebniki główne 1, 2, 3 i zakres dostępny dzieciom.
  4. Składanie obrazka w całość ”Owocowe puzzle 3- elementowe”