Wychowujemy, wspomagamy i uczymy
przyszłe pokolenia

Rada Rodziców

W przedszkolu działa rada rodziców, która reprezentuje ogół rodziców dzieci uczęszczających do przedszkola.

W skład rady rodziców wchodzą po jednym przedstawicielu rad oddziałowych, wybranych w tajnych wyborach przez rodziców dzieci danego oddziału. Wybory przeprowadza się na pierwszym zebraniu rodziców w każdym roku szkolnym.

Rada rodziców uchwala regulamin swojej działalność, w której określa w szczególności:

  • wewnętrzną strukturę i tryb pracy rady
  • szczegółowy tryb przeprowadzania wyborów do rady oraz przedstawicieli grupowych

Zadania rady rodziców:

  • występuje do dyrektora przedszkola z wnioskami i opiniami dotyczącymi spraw przedszkola,
  • może gromadzić fundusze z dobrowolnych składek rodziców, których wydatkowanie określa regulamin,
  • podejmuje uchwały w ramach swoich kompetencji.

Do kompetencji rady rodziców należy:

  • opiniowanie programu i harmonogramu poprawy efektywności pracy wychowawczo – dydaktycznej i opiekuńczej przedszkola
  • opiniowanie projektu planu finansowego składanego przez dyrektora przedszkola

Z funduszu rady rodziców finansowane są wszystkie akcje i działania, które służą bezpośrednio dzieciom uczęszczającym do naszego przedszkola, tj.:

  • wyjścia i wycieczki,
  • upominki mikołajkowe,
  • prezenty gwiazdkowe,
  • teatrzyki,
  • uroczystości,
  • imprezy w ogrodzie,
  • prezenty i upominki na pożegnanie przedszkola dla 5 i 6- latków.

Nr konta rady rodziców: 32 1240 2887 1111 0010 5321 6167