Wychowujemy, wspomagamy i uczymy
przyszłe pokolenia

Oddział II

Nauczyciele pracujący w grupie:
Paulina Borowy
Katarzyna Bachura

ROZKŁAD DNIA

6.45- 16.45- Realizacja podstawy programowej.
6.45 – 8.15 – Schodzenie się dzieci, zabawy swobodne, praca indywidualna lub w zespołach. Zajęcia i zabawy wspierające rozwój dziecka, zabawy integrujące grupę.
8.15 – 8.45 – Działania porządkowe, zabawy ruchowe. Przygotowanie do śniadania.
8.30 – 9.15 – Śniadanie.
9.15 – 10.00 – Zajęcia dydaktyczne organizowane przez nauczycielkę.
10.00 – 10.15 – Czynności higieniczne i porządkowe. II śniadanie.
10.15 – 11.15 – Przygotowanie do wyjścia do ogrodu. Pobyt na powietrzu, spacery, zabawy swobodne, wycieczki, obserwowanie, odkrywanie, eksperymentowanie, badanie zjawisk przyrody.
11.15 – 11.30 – Czynności higieniczno – porządkowe, przygotowanie do posiłku.
11.30 – 12.00 – Zupa.
12.00 – 13.00 – Odpoczynek, leżakowanie
Od godziny 13.00 zajęcia dodatkowe
13.15 – 13.30 – Czynności higieniczne, przygotowanie do obiadu.
13.30 – 14.00 – Obiad – II danie.
14.00 – 14.45 – Zabawy swobodne. Ćwiczenia indywidualne lub w zespołach dostosowane do możliwości i potrzeb dzieci. Przygotowanie do posiłku.
14.45 – 15.00 – Podwieczorek.
15.00 – 16.45– Zabawy swobodne, praca indywidualna, zajęcia wspierające rozwój dziecka, pobyt na powietrzu. Rozchodzenie się dzieci.

TEMATY KOMPLEKSOWE DO REALIZACJI PRACY WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNEJ

LISTOPAD

KTO TY JESTEŚ- POLAK MAŁY

  1. Wspólne wykonanie biało – czerwonej flagi
  2. Rozmowy podczas oglądania albumów, pamiątek i ilustracji związanych z Polską
  3. Legenda o Lechu, Czechu i Rusie
  4. Film „Polskie Symbole Narodowe”
  5. Nauka Mazurka Dąbrowskiego
  6. Nauka wiersza „Katechizm polskiego dziecka”
  7. Wykonywanie kotylionu z okazji Święta Odzyskania Niepodległości
  8. Udział w akcji „Szkoła do hymnu” – wspólne odśpiewanie hymnu
  9. Palcem po mapie – odszukiwanie charakterystycznych miejsc na mapie Polski

PRZYRODA SZYKUJE SIĘ DO ZIMY

  1. Gdzie podziały się liście? – próby wspólnego poszukiwania odpowiedzi na pytanie dlaczego drzewa gubią liście.
  2. Co słychać w lesie? – opowieść ruchowa z wykorzystaniem odgłosów lasu.
  3. Zwierzęta szykują się do zimy – rozmowy z wykorzystaniem obrazków, albumów przyrodniczych
  4. Kto zasypia zimą? – zabawa dydaktyczna
  5. Zimowe śpiochy – przygotowanie sylwetek zwierząt zapadających w sen zimowy (I etap pracy)
  6. Zimowe sypialnie zwierząt – przygotowanie plakatu ilustrującego miejsca w których zimują poszczególne zwierzęta (II etap pracy)
  7. Zapasy wiewiórki – zabawa dydaktyczna
  8. „O gościach co nie przyszli na ucztę” – inscenizacja na podstawie utworu
  9. Praca plastyczna „Sowy

KSZTAŁTOWANIE POJĘĆ MATEMATYCZNYCH

  1. Próby posługiwania się liczebnikami porządkowymi w codziennych sytuacjach
  2. Rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych oraz tworzenie z nich kompozycji
  3. Określanie i porównywanie wysokości przedmiotów: wysoki, wyższy, niski, niższy, taki sam
  4. Dostrzeganie i powtarzanie sekwencji, rytmów.

PAŹDZIERNIK

BARWY JESIENI

  1. Szukamy kolorów jesieni – spacer po ogrodzie przedszkolnym, zbieranie kasztanów, żołędzi, szyszek i liści. Stworzenie w sali kącika przyrody.
  2. Zabawa dydaktyczna „Liście jesieni”.
  3. Kolorowy bukiet – tworzenie własnych bukietów z  jesiennych liści.
  4. Zapoznanie dzieci z piosenkami o tematyce jesiennej.
  5. Jesienna przygoda – opowieść ruchowa.
  6. Słuchanie wierszy i opowiadań wokół tematu.
  7. Zagadki dotykowe związane z jesienią.
  8. Działania plastyczne: stemplowanie, malowanie, rysowanie, naklejanie, lepienie z plasteliny wokół tematu.

SMAKI JESIENI

  1. Zabawa dydaktyczna „Gdzie rosną owoce?”.
  2. Zabawy muzyczno- ruchowe „W sadzie”, „Spadające owoce”.
  3. Przygotowanie kukiełek z papieru przedstawiające owoce i warzywa do inscenizacji wiersza „Pan pomidor”.
  4. Zabawy tematyczne w kąciku kuchennym wokół tematu.
  5. Zabawy przy piosenkach „Witaminki”, „Owoce i warzywa”.
  6. Zabawy kulinarne: przygotowanie soku z owoców i warzyw, kolorowe szaszłyki.
  7. Działania plastyczne: lepienie z masy solnej wybranych owoców i warzyw.
  8. Zagadki owocowo-warzywne.

POJĘCIA MATEMATYCZNE

  1. Przewidywanie następstw; historyjki obrazkowe – sensowne zestawienie trzech i więcej obrazków.
  2. Orientacja przestrzenna. Poruszanie się we wskazanym kierunku (do przodu, do tyłu).
  3. Ustalenie równoliczności dwóch zbiorów w praktycznym działaniu.
  4. Składanie pociętych obrazków w sensowną całość.

WRZESIEŃ

WITAMY W PRZEDSZKOLU

  1. Poznajemy swoich kolegów. Zabawa integracyjna z wymienianiem imion –  „Do kogo toczy się piłka?”
  2. „Robimy kółeczko” – zabawy integrujące grupę. Zabawy ze śpiewem w kole oraz z wykorzystaniem chusty
  3. Poznajemy naszą salę.
  4. Zabawa dydaktyczna z elementami kodowania „Kolorowe znaczki”
  5. Bawię się bezpiecznie – rozmowy nt. zasad bezpieczeństwa obowiązujących podczas zabawy
  6. Czemu ręce muszą być czyste?
  7. Zabawa w kąciku lalek „Przy stole”
  8. Rysunek nt. dowolny

WESOŁE ZABAWY

  1. Zabawa integracyjna „Wołam Cię”
  2. „Wiem, jak wyglądam i jak się nazywam” – wstęp do autoprezentacji na podstawie fragmentu scenariusza E. Gruszczyk-Kolczyńskiej i E. Zielińskiej;
  3. Moja ulubiona zabawka
  4. Zabawa dydaktyczna „Gdzie mieszkają zabawki?”
  5. Zabawy z piłkami
  6. Wesołe zabawy w ogrodzie przedszkolnym
  7. Nauka piosenki „Kotek – Puszek” i piosenki przedszkolnej
  8. Malowanie palcami nt. dowolny

KSZTAŁTOWANIE POJĘĆ MATEMATYCZNYCH

  1. Nazywanie i wskazywanie części ciała: noga, ręka, głowa, szyja, brzuch, plecy
  2. Liczenie 3 przedmiotów i więcej.
  3. Rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych: koło, kwadrat, trójkąt.

J. ANGIELSKI

Piosenki:

  • Hello, how are you?
  • Bye, bye see you again
  • Make a circle
  • I see something blue.

Zabawy:

  • Walking, walking
  • Are you sleeping?
  • What is your favourite color?

Słownictwo:

  • Colors: red, blue, yellow, green
  • Polecenia: stand up, sit down, freeze