Wychowujemy, wspomagamy i uczymy
przyszłe pokolenia

Oddział I

Nauczyciele pracujący w grupie:

Anna Lisicka
Anna Roszczyk
Katarzyna Wojnarowicz
Anna Zając

8.15 - 15:45Realizacja podstawy programowej wychowania przedszkolnego
8.15 - 8 .20Zabawy swobodne, zabawy w zespołach (gry, układanki, działania konstrukcyjne), praca indywidualna lub w zespołach wspierająca rozwój dziecka, zabawy integrujące grupę
8.20 - 8.30Działania porządkowe, zabawy ruchowe, przygotowanie do śniadania
8.30 - 9.00Śniadanie
9.00 - 9.30Czynności higieniczne, zabawa swobodna
9.30 - 9.50Zajęcia dydaktyczne organizowane przez nauczycielkę – realizacja podstawy programowej wychowania przedszkolnego na podstawie planów miesięcznych
9.50 - 10.00przygotowanie do wyjścia do ogrodu
10.15 - 11.20Pobyt na powietrzu, zabawy swobodne, spacery, obserwowanie, odkrywanie, eksperymentowanie, badanie zjawisk przyrody
11.20 - 11.30W szatni rozbieranie się, czynności higieniczne przed posiłkiem
11.30 - 11.45Zupa obiadowa
12.00 - 13.20Odpoczynek, relaks przy muzyce
13.20 - 13.30Przygotowanie do obiadu
13.30 - 13.50Obiad – II danie
13.50 - 14.25Zajęcia dodatkowe z instruktorami, zabawy swobodne, praca indywidualna lub w zespołach
14.25 - 14.35Zabawy ruchowe, przygotowanie do posiłku
14.30 - 14.45Podwieczorek
15.00 - 15:45Zabawy swobodne według zainteresowań dzieci, zabawy w zespołach (gry, układanki, działania konstrukcyjne), praca indywidualna lub w zespołach wspierająca rozwój dziecka

 TEMATY KOMPLEKSOWE DO REALIZACJI PRACY WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNEJ

PAŹDZIERNIK

KOLORY PANI JESIENI

  1. „Jesienny kącik”, zorganizowanie Kącika jesiennego w Sali.
  2. „Poszukiwania Jesieni w naszym ogrodzie” obserwacje przyrodnicze zwracanie uwagi na wygląd drzew
  3. „Tańczące listki” improwizacja ruchowa do muzyki
  4. „Kolorowe listki” nauka piosenki i zabawy naśladowcze z modułami liści
  5. „Jesienne listki” Nauka rymowanki paluszkowej
  6. „Liść czy listek?” zabawy z materiałem przyrodniczym, układanie kompozycji  według własnego pomysłu, nazywanie swoich wytworów.
  7. „Dzień jesiennego Drzewa w Przedszkolu”. Udział w uroczystości przedszkolnej, wspólne działania w ogrodzie.
  8. Działania plastyczne: Jesienne listki-stemple farbami,  Jesienne drzewa – lampiony z kubeczków.

JESIEŃ W SADZIE I W OGRODZIE

  1. „Czy marchewka jest okrągła?”-Magiczne pudełko, rozpoznawanie warzyw i owoców za pomocą dotyku.
  2. „Zrywamy owoce w sadzie” opowieść ruchowa
  3. „Małe czerwone jabłuszko”- nauka piosenki
  4. Zabawy rytmiczno-ruchowe do piosenek „Gorącą cebulka”, „Na marchewki urodziny”
  5. „W naszym ogrodzie -Fasolka tu, fasolka tam” zabawy manipulacyjne.
  6. „Zgadnij co zniknęło?” zabawy dydaktyczne z kartonikami, napisem SAD i OGRÓD, obrazkami warzyw i owoców  oraz  materiałem przyrodniczym
  7. „Zdrowy jak ryba” zabawy z rymowanką
  8. Zajęcia kulinarne z dietetykiem.
  9. Działania plastyczne- lepienie z plasteliny owoców.

KSZTAŁTOWANIE POJĘĆ MATEMATYCZNYCH:

  1. Pojęcia miary-„duże –małe” zabawy z klockami lego budowanie drzew.
  2. Kodowanie-Układanie według wzoru: „Kasztankowy kod” zabawy z materiałem przyrodniczym.
  3. Liczenie: liczebniki główne 1, 2, 3 i zakres dostępny dzieciom.
  4. Składanie obrazka w całość ”Owocowe puzzle 3- elementowe”